MİLLETVEKİLİ ADAYI CINGI: “ANKARA’DA KAYSERİ’NİN TURİZM TEMSİLCİSİ OLACAĞIM”

Fotoğraflı (8)

KAYSERİ (1HA)- AK Parti Kayseri 4. Sıra Milletvekili Adayı Murat Cahid Cıngı, seçilmesi halinde birinci misyonunun turizm olacağını söyledi. Cıngı, “Erciyes kimliğimden dolayı hep turizm konuşuluyor. Seçilirsem Ankara’da, Valimiz ve Büyükşehir Belediye Başkanımıza bakanlığımız (Turizm Bakanlığı) nezdinde çalışmalar yapmak, süreçleri hızlandırmak benim birinci misyonum olacak” dedi.

Erciyes A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı ve AK Parti Kayseri 4. Sıra Milletvekili Adayı Murat Cahid Cıngı, KayseRadar ve Radyoradar ortak yayınında ‘Yol Açık’ programına konuk oldu. Genel Yayın Yönetmeni Gazeteci Mustafa Bayram ve Moderato Halil İbrahim Öztürk’ün sorularını yanıtlayan Cıngı, seçim çalışmaları hakkında bilgi verdi. Kayseri’nin sanayi alanında çok iyi bir yere geldiğini ve her yıl istikrarlı bir şekilde ilerlediğini belirten Cıngı, turizmin daha da gelişmesi için çalışacağını kaydetti. Cıngı, “Kayseri’de 5 üniversite var. Burada okuyan öğrencilerin sosyokültürel hayatını canlandırmak lazım. Kayseri’de şehri marka haline getirecek bir ürünümüz yok işin gerçeği. İnşallah önümüzdeki yıllar içinde oluşur. Şehrin elindeki tek vizyoner kaynak Erciyes dağı. Bunu nasıl yaparız yerli ve yabancı turist nasıl getiririz diye gayret ettik. İlk başlarda hafta sonu daha önceki alışılmış haliyle Kayseri’den çevre vilayetlerden insanlar gelir sucuk ekmek yer halay çeker giderlerdi. Fakat hafta içinde kimse olmazdı. 2017 yılında ilk defa yurtdışından charter uçak indirdik. Bu benim ümitsiz aşkımdı. Biz 2012 yılında Erciyes dağını işletmeye başladık. İstanbul’dan Ankara’dan İzmir’den çok ciddi turist almaya başladık. Ben mesela charter beklemiyordum işin gerçeği. Erciyes yurtdışında satılsın. Yani ticari tabirler ürün rafa girsin. Orada insanlar bizi aradığı zaman örneğin Fransa’dan, falanca acente Erciyes Dağını satıyor onu alıp gelebilirsiniz, o paketle Erciyes’e gelebilirsiniz diyebilelim diye gayret ediyordum. Turist oranında turist çeşitliliğinde hayalimize ulaştık diyebilirim” ifadelerini kullandı.

‘TURİZMDE HEDEFLERİMİZİN ÖTESİNE GEÇTİK’

Erciyes’e ilgi arttıkça yatırımcıların da arttığını belirten Cıngı “Otellerimiz yapıldı. Şu anda temeli atılmış oteller var. Bitmeye yüz tutmuş oteller var. Ruhsatı alınmış yapıma hazırlanan oteller var. 5 sene içeresinde konaklama manasında daha da iyiye gidecek. Hedefimiz 6 bin yatağa ulaşmak, şu anda 2 bin 500 civarında. Restoranlar açıldı yeni markalar geldi. Hedeflerimizin ötesine geçtik aslında. Bütün gelirler Büyükşehir Belediyemize gidiyor. Erciyes A.Ş. belediye ayrımı yok. Kamu tarafını müşterek düşünüyoruz. Erciyes’in bütün masrafını belediyemiz karşılıyor. Avrupa’da bilet maliyeti günlük 50 Euro’dan başlar. Bizde ise 7-8 Euro civarında. Biz dedik ki bu dağ 30 milyon yıl beklemiş 1-2 yıl daha beklesin ve taşları yerine doğru koyalım. Yavaş yavaş ilerleyelim tutundurarak gidelim, pazarlama tabiriyle. Bunda da başarılı olduk. Kendi personelimize ve kayak hocalarımıza yabancı dil eğitimi verdik. Bu bir kültür meselesi. Erciyes’le birlikte Kayseri’ye yabancı turistin gelebileceği ispatlanmış oldu. Ondan sonra da şehrin diğer yerlerindeki turizm envanterini harekete geçirme ihtiyacı ortaya çıktı. Özellikle Valimiz Gökmen Çiçek’in gelmesiyle birlikte bu ivme hızlandı. Soğanlı’da balon turları müthiş bir ses getirdi. Bir yetki verildiği zaman gerçekleştirebileceğimize inanıyoruz. Sadece turizm değil, Erciyes kimliğimden dolayı hep turizm konuşuluyor. Benim de birinci misyonum turizm. Büyükşehir belediye başkanımıza ve valimize eğer seçilip yetki verilirse Ankara’dan bakanlığımız nezdinde çalışmalar yapmak, süreçleri hızlandırmak bu benim birinci misyonum olacak” şeklinde konuştu.