Gezici Radar Samsun’da

Gezici Radar, Samsun’dan sizlere sesleniyor. Milli mücadelenin başladığı kutsal topraklara ulaşıyoruz; hemen arkamızda Bandırma Vapuru yer alıyor. Tam 105 yıl sonra, aynı coşku ve ruhla buradayız. Hem milli mücadeleyi hem de Samsun’u sizlere aktarmak için buradayız.

Gezici Radar’ın Milli Mücadele Dönemi Özel Bölümü sizler için başlıyor…

Bandırma Vapuru’nun önünde, tur rehberi Orhan Bey ile birlikteyiz. Orhan Bey, bize milli mücadele dönemine ait bu tarihi yapılar hakkında bilgi verecek. Bandırma Vapuru içinde nelerin olduğunu anlatıyor.

Kayserili Kaptan İsmail Hakkı Dursun’un kaptanlığında gerçekleşen, Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarıyla birlikte Samsun’a gelerek milli mücadeleyi başlattıkları tarihi hatırlıyoruz.

Atatürk’ün ünlü anıtının önüne geliyoruz ve Orhan Hoca bize bilgiler aktarmaya devam ediyor.

Yolculuğumuz devam ederken Amazon kadınlarının müzesine geliyoruz. Amazon kadınlarının özellikleri, yaşam tarzları ve dini inanışları hakkında bilgiler alıyoruz. Erkeksiz yaşamı tercih eden Amazon kadınları hakkında genel bilgiler aldıktan sonra, yolculuğumuza Amazon kadın heykelinin yanında devam ediyoruz.

105 yıl önce başlayan milli mücadele meşalesinin yandığı bu şehri görüntülüyoruz.

Samsun’a gelirseniz, mutlaka bu güzellikleri görmeden buradan gitmeyin.

Gezici Radar olarak sizler için Kayseri’den Samsun’a gittik ve gezilmesi gereken yerler listesine ekledik..